بازدید مدیر واحد آمار و فن آوری اطلاعات دانشکده علوم پزشکی سیرجان
روز دوشنبه 13 تیرماه، آقای دکتر مصطفی کاشانی، دکترای تخصصی کامپیوتر و عضو هیأت علمی گروه علوم پایه دانشکده علوم پزشکی سیرجان با هماهنگی قبلی از مرکز آموزش مجازی دانشگاه بازدید نمودند.
دکتر کاشانی به عنوان مدیر واحد آمار و فن آوری اطلاعات و رابط دانشکده علوم پزشکی سیرجان در کارگروه های عدالت، تعالی و بهره وری آموزش می باشند که در راستای توسعه زیرساخت های فن آوری اطلاعات و همچنین استفاده از فن آوری های نوین در ارتقاء آموزش علوم پزشکی مشارکت فعالانه ای دارند و در حال حاضر در برنامه های جدید توسعه آموزش وزارت، با مرکز آموزش مجازی کرمان در ارتباط می باشند.
در جلسه ای که با حضور مدیر مرکز آموزش مجازی دانشگاه و میهمان ایشان تشکیل شد، به مسائل مختلفی از جمله برنامه های توسعه آموزش های مجازی و مشارکت تمامی دانشگاه های کلان منطقه در راستای اهداف بزرگ آموزشی کشور و منطقه پرداخته شد و با توجه به سیاست های کلی کشوری و دیدگاه های معاون محترم آموزشی وزارت در راستای تحقق اهداف عالی، مقرر شد که در جلسات ادواری آتی، جزئیات همکاری های بین دانشگاهی بویژه در کلان منطقه و در رابطه با چند موضوع خاص از جمله خدمات آموزشی مبتنی بر تکنولوژی های نوین، پزشکی از راه دور، هوش مصنوعی، و سامانه های اطلاعات سلامت با مشارکت سایر همکاران دانشگاه ها به این موارد پرداخته شود.
عضو هیأت علمی سیرجان، طی بازدید از امکانات و فضاهای مرکز آموزش مجازی با آقای مهندس قاسمی، کارشناس مسئول این مرکز دیدار داشته و در خصوص برخی نکات فنی و ساختاری عملکرد مرکز و همچنین فرایندها و سامانه های موجود، گفتگو نمود.
در طی این بازدید، با حضور کارشناسان مرکز آموزش مجازی، فرایند ضبط یکی از برنامه های آموزشی در استودیوی تولید محتوا در این مرکز، نیز دنبال گردید.
?️ پخش زنده کنفرانس بین المللی آموزش پزشکی از طرف انجمن آموزش پزشکی اروپا از مرکز لیون، فرانسه
با حضور اعضای هیات علمی علاقمند از دانشگاه های کلان منطقه 8 در دانشگاه علوم پزشکی کرمان
⏰ زمان:ساعت 10:30 الی 16
? تاریخ:7 الی 9 شهریور
مکان:سالن آموزش مداوم (برنامه بصورت حضوری برگزار می گردد)
لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام با شماره زیر تماس حاصل فرمائید:
03431325335
برنامه عملیاتی مراکز مطالعات در راستای تحقق آموزش علوم پزشکی جامعه نگر و پاسخگو با محوریت طرح تعالی، عدالت و بهره وری در آموزش علوم پزشکی اجرا خواهد شد.
دکتر آیین محمدی رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی در گردهمایی مدیران مراکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور گفت: توسعه کمی و کیفی آموزش به توسعه مراکز EDC وابسته است و عملکرد این مراکز با فعالیت اعضای هیئت علمی رابطه مستقیم دارد.
به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی دکتر آیین محمدی رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی در گردهمایی مدیران مراکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی که در تاریخ ۱۴ تیر ماه ۱۴۰۱ در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد یادآور شد یکی از مراکز دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی که همواره پویاست و لازم است شرح وظایف آن همواره به روز رسانی شود؛ مراکز و دفاتر مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه ها و دانشکده ها هستند؛ لذا بازنگری شرح وظایف مراکز مذکور در یک مدت معین، الزامی و مورد نیاز است.
وی گفت: بازنگری آیین نامه ارزشیابی و تعیین وضعیت قطب های علمی علوم پزشکی در حال انجام است و در آیین نامه جدید، قطبها بازوی عملیاتی دانشگاه ها و دانشکده ها جهت دستیابی به رسالت مرجعیت هستند.
دکتر محمدی خاطرنشان کرد پروژه معادل سازی فعالیت های آموزشی اعضای هیات علمی مراکز توسعه آموزش علوم پزشکی در دست اقدام است و برنامه جامع توانمندسازی اعضای هیئت علمی دانشگاه ها در دو شاخه مجزا اعم از توانمندسازی مدیران ستادی معاونت آموزشی و توانمندسازی اعضای هیات علمی دانشگاهها توسط کمیته رشد و بالندگی تهیه و تدوین خواهد شد.
رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی تصریح کرد برنامه عملیاتی مراکز مطالعات در راستای تحقق آموزش علوم پزشکی جامعه نگر و پاسخگو با محوریت طرح تعالی، عدالت و بهره وری در آموزش علوم پزشکی اجرا خواهد شد.
محوریت جلسه هم گرایی گروه ها مربوط به کارگروه های منطقه ای با نقش لیدرشیپی است

جلسه مجازی کلان منطقه 8 مورخ 1400/06/12 ذر خصوص ارائه برنامه راهبردی کارگروه ها، ارزیابی شاخص ها و ارائه راهکار جهت ارتقای شاخص های کارگروه ها
این جلسه با توجه به نقش لیدرشیپی دانشکده در این کارگروه برگزار گردید و جناب آقای دکتر کاشانی هدایت جلسه را بر عهده داشتند و هر کدام از دانشگاه های منطقه وضعیت زیرساختی خودشان را در حوزه آموزش مجازی بیان کردند و پیشنهاداتی در رابطه با اقدامات این کارگروه اعلام گردید.
راهنمای انجام ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان