ثبت نام چهاردهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور

 

 ویژه دانشجویان کلیه مقاطع و رشته های تحصیلی

 

حیطه های المپیاد:

آموزش پزشکی

استدلال بالینی

مدیریت نظام سلامت

تفکر علمی در علوم پایه

مطالعات میان رشته ای علوم انسانی و سلامت

کارآفرینی در بستر دانشگاه های نسل سوم

 

مزایای شرکت در المپیاد در صورت کسب رتبه:

امکان تحصیل همزمان در دو رشته تحصیلی

حذف شرط معدل برای آزمون کارشناسی به پزشکی

استریتی به مقاطع بالاتر تحصیلی

بهره مندی از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان

بهره مندی از جوایز تحصیلی و حمایت های رفاهی

 

شرایط شرکت کنندگان چهاردهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی  سال ۱۴۰۱

کلیه دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای حرفه­ای دانشگاه­ ها/ دانشکده­ های علوم پزشکی سراسر کشور شاغل به تحصیل و یا دانش ‏آموختگانی که تا تاریخ برگزاری اولین آزمون از مجموعه آزمون‏ های کشوری المپیاد (آزمون غربالگری) در هر دوره کمتر از شش ماه از فارغ‏ التحصیلی آنها گذشته باشد، می ‏توانند بدون در نظر گرفتن معدل کل و سال تحصیل در المپیاد شرکت کنند.

- دانشجویی که مدال طلا را در مرحله انفرادی در هر حیطه کسب نماید، نمی ­تواند مجدداً در همان حیطه شرکت نماید.

-  شرکت در یک حیطه و کسب مدال طلا در آن منعی برای شرکت در سایر حیطه­ ها در دوره ­های بعدی المپیاد نمی باشد.

 

مرحله اول: آزمون غربالگری خرداد ۱۴۰۱

مرحله دوم: آزمون انفرادی و گروهی شهریور ۱۴۰۱

 

زمان ثبت نام درون دانشگاهی: ۲۸ آذر لغایت ۴ دی ماه ۱۴۰۰

 

متقاضیان می توانند با پر کردن فرم ثبت نام الکترونیک نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر به واحد استعدادهای درخشان (آقای رازقی نیا) مراجعه نمایید.

شماره تماس: ۰۳۴۴۲۲۳۲۰۵۲ داخلی ۵۶۰

 

آیین نامه المپیاد

 

سایت المپیادهای علمی دانشجویان علوم پزشکی

 

 


جلسه کمیته توانمندسازی اعضای هیت علمی، با حضور اعضای این کمیته، در روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۸/۲۵ ساعت ۹:۳۰ الی ۱۱:۳۰، در محل سالن کنفرانس شجاع پور به صورت حضوری و مجازی برگزار گردید. در این جلسه آیین نامه توانمندسازی اعضای هیات علمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 


 

جلسه مشترک بین مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی و دفتر توسعه آموزش بالینی بیمارستان امام رضا (ع)، با حضور مدیر گروه پرستاری و اساتید و مربیان این گروه، در روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ ساعت ۱۲ الی ۱۴، در محل سالن کنفرانس شجاع پور به صورت حضوری و مجازی برگزار گردید.

 

 

 


چهارمین جشنواره دانشجویی ایده های نوآورانه آموزشی همزمان با بیست و سومین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی به صورت ترکیبی (حضوری و مجازی) در روزهای 28 الی 30 اردیبهشت ماه 1401 با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران در مرکز بین المللی همایش های رازی برگزار خواهد شد. 

 

محورهای شش گانه جشنواره دانشجویی ایده های نوآورانه آموزشی به شرح زیر می باشد:

?برنامه ریزی درسی
?یاددهی و یادگیری
?ارزشیابی آموزشی
?مشاوره و حمایت دانشجویی
?یادگیری الکترونیکی
?مدیریت و رهبری آموزش

 

 

مهلت ارسال آثار 1 دی ماه لغایت 1 بهمن ماه 1400 می باشد.  علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس  ichpe.org/fa مراجعه نمایند.

 

 

 راهنمای تدوین ایده های نوآورانه آموزشی

 

 

آیین نامه بخش دانشجویی جشنواره کشوری شهید مطهری (ایده های نوآورانه آموزشی)

 


 

 

دانشجویان یکی از ذینفعان اصلی نظام آموزشی هستند و وجود ساز و کار دائمی برای بهره گیری از مشارکت آنان در مسیر بهبود نظام آموزشی ضروری است. استفاده از توانمندی و ظرفیت­ های دانشجویان به عنوان یکی از ارکان اصلی توسعه آموزش علوم پزشکی نیازمند یک تشکل ساختارمند دانشجویی در مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی می باشد که در سیاست گذاری، برنامه ریزی، اجرا و ارزشیابی فعالیت های نوآورانه و توسعه ای در حوزه آموزش علوم پزشکی و در تمام سطوح برنامه آموزشی دانشکده مشارکت نمایند.

بدین وسیله، مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشکده علوم پزشکی سیرجان، از تمامی دانشجویان واجد شرایط، جهت عضویت در کمیته دانشجویی توسعه آموزش دعوت به همکاری می­ نماید. دانشجویان گرامی می­ توانند جهت درخواست عضویت، از تاریخ ۲۶ مهرماه لغایت ۱۳ آبان ماه ۱۴۰۰ فرم ثبت نام را تکمیل و ارسال نمایند. لازم به ذکر است در صورت نیاز، اعضای نهایی کمیته از طریق مصاحبه از میان متقاضیان انتخاب می شوند.

 

شرایط عضویت در کمیته:

۱-علاقه مندی به فعالیت های توسعه و بهبود آموزش علوم پزشکی

۲-شایستگی آموزشی و احراز حداقل معدل ۱۵ در آخرین نیمسال تحصیلی

۳-پایبندی به ارزش های اخلاقی و عدم سوء رفتار حرفه ای

 

برخی از مزایای عضویت در کمیته دانشجویی:

کسب امتیاز جهت استفاده از سهمیه استعدادهای درخشان

امکان همکاری در طرح های پژوهش در آموزش و دانش پژوهی

اعطای گواهی ویژه عضویت در کمیته دانشجویی توسعه آموزش

 


 

جلسه کمیته ارزشیابی اساتید/فراگیران در روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۶/۲۱ ساعت ۱۰ الی ۱۲، با حضور معاون محترم آموزشی و اعضای کمیته ارزشیابی اساتید/فراگیران در محل سالن کنفرانس شجاع پور به دو صورت حضوری و غیرحضوری برگزار گردید.

 

در این جلسه آیین نامه ارزشیابی عملکرد اساتید مورد بررسی قرار گرفت.

 

 


بیست و سومین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی همزمان با پانزدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری و چهارمین جشنواره دانشجویی ایده های نوآورانه آموزشی به صورت ترکیبی (حضوری و مجازی) در روزهای 28 الی 30 اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران در مرکز بین المللی همایش های رازی برگزار خواهد شد. 

محورهای همایش آموزش علوم پزشکی شامل فعالیت های نوآورانه (توسعه ای) و پژوهش های آموزشی در کلیه مقاطع و رشته های علوم پزشکی در 9 حیطه زیر می باشد:


?برنامه ریزی درسی
?یاددهی و یادگیری
?ارزیابی دانشجو
?ارزشیابی دوره و هیات علمی
?یادگیری الکترونیکی
?مدیریت و رهبری آموزشی
?مشاوره و حمایت دانشجویی
?توانمندسازی اعضای هیات علمی
?پژوهش در آموزش علوم پزشکی

 

محورهای شش گانه جشنواره دانشجویی ایده های نوآورانه آموزشی به شرح زیر می باشد:

?برنامه ریزی درسی
?یاددهی و یادگیری
?ارزشیابی آموزشی
?مشاوره و حمایت دانشجویی
?یادگیری الکترونیکی
?مدیریت و رهبری آموزش

 

 

مهلت ارسال خلاصه مقالات و آثار ۱ دی ماه لغایت ۱ بهمن ماه ۱۴۰۰ می باشد.  علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس  ichpe.org/fa مراجعه نمایند.

 

ضمنا سامانه جشنواره شهید مطهری به نشانی motahari15.behdasht.gov.ir راه اندازی شده و آماده بارگذاری فرآیندهای برتر دانشگاهی از اول دی ماه به مدت دو هفته است.

 

  

راهنمای تدوین ایده های نوآورانه آموزشی

 

آیین نامه بخش دانشجویی پانزدهمین جشنواره شهید مطهری

 


جلسه کمیته برنامه ریزی درسی روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۵/۰۵ در ساعت ۱۱ الی ۱۳، با حضور اعضای کمیته برنامه ریزی درسی در محل سالن کنفرانس شجاع پور برگزار گردید.

 

در این جلسه مواردی از جمله نحوه و زمان ارائه دروس جدیدی که از سمت وزارت ابلاغ شده است، لزوم تداوم ارائه درس زبان عمومی ۲ و تغییرات لازم در چارت درسی رشته پرستاری مورد بررسی قرار گرفتند.

 

 

 

 

در حکمی از سوی معاونت محترم آموزشی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سیرجان، آقای دکتر امین بیگ زاده به عنوان سرپرست مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی منصوب شدند. پیش از این خانم دکتر زینب نادری این مسئولیت را به مدت بیش از یک سال بر عهده داشتند.

 


 

 

 

در حکمی از سمت معاونت محترم آموزشی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سیرجان، آقای دکتر امین بیگ زاده به عنوان مسئول واحد توانمندسازی اعضای هیئت علمی منصوب شدند. پیش از این آقای دکتر حمید جعفری مسئولیت این واحد را به مدت یک سال بر عهده داشتند.

 

 


نخستین جلسه کمیته پژوهش در آموزش روز یک شنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۳/۰۳ با حضور اعضای کمیته پژوهش در آموزش، مدیر مرکز مطالعات و معاون محترم آموزشی دانشکده در سالن کنفرانس برگزار گردید. همچنین اعضای محترم هیئت علمی به صورت آنلاین در جلسه حضور داشتند.

در این جلسه 

 

 

 

 

دسترسی سریع

Template Design:Dima Group